Zuzanna Wlazło z klasy 3a z certyfikatem KUL
Pewnie wielu z Was zastanawia się nad tym, jak napisać dobry szkic krytycznoliteracki, czym jest esej i w jaki sposób poddać wnikliwej interpretacji dzieło literackie. Na pewno nie jest to proste zadanie i wymaga wielu umiejętności. Dlatego, kiedy nadarzyła się okazja wzięcia udziału w warsztatach w ramach współpracy z Książką z plecaka, Fundacją Unicus oraz KUL, z entuzjazmem przyjęliśmy zaproszenie.
Zuzanna Wlazło z klasy 3a jako pierwsza – i jedyna w Polsce (sic!) - przystąpiła do pilotażowego programu Tutoringu Akademickiego prowadzonego przez Pana dr hab. Lecha Giemzę prof. KUL, który objął naszą uczennicę opieką mentorską i merytoryczną. Warsztaty, które polegały na indywidualnych konsultacjach online, miały na celu przygotowanie do napisania eseju – szkicu krytycznoliterackiego dotyczącego wskazanego utworu – w tym roku były to do wyboru: wiersz Tadeusza Różewicza „Sekcja zwłok anioła upadłego” lub opowiadanie Olgi Tokarczuk „Skoczek” z tomu „Gra na wielu bębenkach”.
Podczas spotkań Zuzanna miała możliwość konsultowania swojej pracy, rozwijania warsztatu interpretacyjnego oraz pogłębiania umiejętności analizy dzieła.
Esej, który napisała Zuzanna, został doceniony przez Centrum Dydaktyki Akademickiej KUL i uhonorowany certyfikatem, który podpisali Prorektor ds. kształcenia KUL - Ksiądz dr hab. Jarosław Jęczeń oraz Przewodnicząca Rady Ekspertów CDA - Pani dr Magdalena Chudak.
Gratulujemy naszej zdolnej uczennicy i życzymy dalszych sukcesów na polonistycznej ścieżce.
Uroczyste wręczenie certyfikatu odbędzie się w roku akademickim 2025/2026 podczas gościnnych wykładów prowadzonych dla uczniów naszej szkoły przez dr. hab Lecha Giemzę - już nie możemy się doczekać kolejnego spotkania.
Pracę Zuzanny i recenzję możecie przeczytać tu:
AM